Assistant Controller/ Financial Analyst (Benelux) ()

Beschrijving:

Zie jij uitdaging in een veelzijdige en onmisbare functie op de afdeling Business Control in een informele en innoverende werkomgeving? Maak dan snel je interesse kenbaar!

Onze organisatie

Primagaz Belgium NV behoort tot de Primagaz Benelux organisatie. Primagaz Benelux heeft een kantoor in Tessenderlo (B) en Zutphen (NL) en is onderdeel van SHV Energy. SHV heeft wereldwijd een leidende positie in de distributie van propaangas. Primagaz Belgium NV is leverancier van vloeibaar propaan- en butaangas in tanks en flessen. In de bouw, recreatie, industrie, agrarische sector en bij particulieren is Primagaz een vertrouwd gezicht. Primagaz is een toonaangevende marktspeler in België. Zij coördineert haar activiteiten vanuit het hoofdkantoor in Tessenderlo.

Wij zijn op zoek naar een:

In deze functie draag jij zorg voor het adviseren en ondersteunen van het MT en het lijnmanagement op het gebied van business planning en control met als doel sturing mogelijk te maken van de bedrijfsprocessen binnen de gestelde wettelijke eisen en algemene beleidskaders van Primagaz Benelux. Je vertaalt informatiebehoeften van het MT en lijnmanagement m.b.t. financiële rapportages, budgetten en prognoses en ontwikkelt nieuwe initiatieven op dit vlak. Daarnaast beoordeel je de gerealiseerde operationele en financiële KPI’s van een product/BU-onderdeel in relatie tot de doelstellingen, waarna je de resultaten analyseert en concrete aanbevelingen tot bijsturing formuleert. Je voert tevens periodieke audits uit (die je zelf plant en organiseert) en zorgt voor de uitwerking van de verbeteringen die voortkomen uit de audits. Daarnaast wordt er van je verwacht dat je (ook ongevraagd) informatie aanlevert en adviezen geeft ter ondersteuning van (management)beslissingen in de organisatie (gericht op Audit en Control).

Overige taken:

  • Het leveren van een actieve interactie met de financiële administratie en controleert op juiste toepassing van boekingsgang
  • Het adviseren bij investeringsvoorstellen en het verzorgen van analyses voor business cases, business-/en organisatiemodellen, omzet, marge, kosten en risico’s
  • Het bewaken van de juistheid, volledigheid en tijdigheid van vastgelegde informatie voor de processen en systemen.
  • Het bewaken van de voortgang in kwaliteit van de administratieve systemen interne beheersing
  • Het mede faciliteren, implementeren en uitvoeren van IC-instrumenten
  • Het aanleveren van interne rapportage’s, analyses en KPI’s waarop de diverse budgethouders kunnen sturen en beslissingen kunnen nemen.
  • Het optimaliseren van diverse interne en externe formulieren, stromen en processen, facturatie, voorraden, doorbelastingen, etc.
  • Maandrapportages maken en analyseren
  • Assisteren van collega’s op de afdeling Control in diverse werkzaamheden

De Assistant Controller rapporteert rechtstreeks aan de Senior Business Controller Benelux die vervolgens weer aan de CFO Benelux rapporteert. Alle taken en verantwoordelijkheden zijn van toepassing binnen de Benelux-organisatie.

Wij vragen

  • Minimaal een afgeronde opleiding in de richting van Bachelor Bedrijfsmanagement of Bachelor Accountancy – Fiscaliteit met eerste werkervaring. Met maximaal 1 tot 3 jaar werkervaring.
  • Ervaring met ERP systemen en MS Office (specifiek Excel, Word, PowerPoint)
  • Goede kennis van de Nederlandse, Franse en Engelse taal in zowel woord als geschrift.
  • Een persoon met een sterk analytisch vermogen, die besluitvaardig is en overtuigingskracht bezit.
  • Een persoon die integer is, zelfstandig functioneert en accuraat werkt.
  • Een persoon die dicht bij de in- en externe klant staat en zich verantwoordelijk voelt voor de kwaliteit van de werkzaamheden.

Ons aanbod

  • Een uitdagende functie met duidelijke groeimogelijkheden in een innoverende onderneming met een internationaal karakter.
  • Een salaris dat in overeenstemming is met de zwaarte van de functie en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Deze functie heeft in eerste instantie een tijdelijk karakter (2 jaar), waarbij de intentie is deze functie over te laten gaan naar een vast dienstverband.

Interesse?

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Christine Bourbon (HR Manager) via telefoonnummer: +3213618281. Geïnteresseerde kandidaten worden verzocht hun motivatiebrief en curriculum vitae te zenden per e-mail aan: [email protected].

Selectie en rekruteringskantoren, gelieve zich te onthouden.

Categorie: 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *