Expediteur Key Accounts te Antwerpen ()

Beschrijving:

De expediteur voert de ontvangen vervoersopdrachten (vnl. export zeevracht in mindere mate import) uit vanaf het moment van aanvraag door de klant tot en met de facturatie en klassement. De vervoersopdrachten worden op een efficiënte en klantvriendelijke basis uitgevoerd met aandacht voor de prijs- en kwaliteitsverhouding volgens de afgesproken offerte en tarieven met de klant. Hoofdtaken zijn:

 

  • Dagelijks communiceren met klanten en leveranciers
  • Openen/aanvaarden boekingen/dossiers
  • Plaatsen boekingen bij leveranciers (aan de hand van door klant goedgekeurde tender)
  • Afhandelen van expeditiedossiers t/m facturatie. De meeste zendingen zijn export sea maar er zijn ook een aantal import sea en export air zendingen
  • Beheren en juist gebruiken documenten en wettelijke vergunningen
  • Opmaken douane-instructies
  • Doorgeven van afhaling   ophaling bij interne afdeling of bij externe transporteur
  • Opvolgen van de zending tot op de eindbestemming
  • Coördineren problemen tijdens de uitvoering
  • Commerciële documentatie in orde maken voor de zending
  • B/L op tijd invullen voor vertrek export ocean zending
  • Boekingen klant tijdig aanmaken volgens de opgelegde kpi’s van de klant die aangeven wat de opgelegde tijd is tussen hun transportaanvraag en boeking (24 u of 48u)
  • Navragen shipping instructies bij klant indien nog niet volledig aanwezig voor deadline boeking
  • Je hebt een Bachelor niveau bij voorkeur in Logistiek Management of gelijkwaardig door ervaring in algemene export- / importafdeling en met volledige afhandeling van dossiers van aanvraag klant van vervoersopdracht tot en met facturatie
  • Je hebt Inzicht of 5-tal jaren ervaring met het volledige operationele processen van zeevracht
  • Je beschikt over kennis Incoterms
  • Je hebt inzicht zeevrachtactiviteiten in Haven van Antwerpen
  • Spreek   en schrijfvaardig, ook in Franse en Engelse taal ( gekoppeld aan vakterminologie)
  • Je bent flexibel in werkuren (geen 9-5 mentaliteit- permanentie tussen 8u.00   18u.00 met beurtrol)
  • Teamplayer, stressbestendig, accuraat
  • Kennis en ervaring met MS Office (vnl. outlook en excel)
  • Je bent een doorzetter, zelfstarter en onafhankelijk

Voor één van onze klanten, een Freight forwarding-specialist, zoeken we een

Categorie: 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *