Head of Technical Support & Transport C-852 ()

Beschrijving:

Onze klant is een toonaangevende speler in de retail. Ze stelt vandaag in Europa meer dan 37.500 mensen tewerk in 1.575 filialen (in  21 landen) en onthaalt dagelijks miljoenen klanten.

De logistieke ondersteuning voor België en Luxemburg gebeurt vanuit de twee distributiecentra gelegen in hetzelfde industrieterrein in de rupelstreek (samen 71.000m²).
In de distributiecentra wordt de door de leveranciers aangeleverde kleding verkoopklaar gemaakt en worden de bestellingen van de winkels voorbereid. Ze staan ook in voor de recyclage van alle papier, karton en plastiek, zowel intern als uit de winkels en er is een modern retouche-atelier van waaruit alle klanten bediend worden.
De eigen transportorganisatie en de externe transportpartners zorgen voor tijdige levering aan de winkels.
De logistieke organisatie van onze klant behoort met zijn sterk geautomatiseerde besturingssystemen tot de modernste bedrijven in de sector.
Momenteel zijn zij op zoek naar een (m/v) Manager (middenkader) om de afdeling “Technical Support” en “Transport” in goede banen te leiden.

De functie bestaat uit volgende verantwoordelijkheidsdomeinen: 

Technical Support :

  • Je kent en beheert de volledige technische werking (systemen, processen, afspraken …) van de distributiecentra.
  • In nauwe samenwerking met de Teamleader van het technische team sta je in voor analyse, werkplanning en excellente uitvoering van de technische ondersteuning aan de beide distributiecentra.
  • Je gaat met je team steeds actief op zoek naar concrete, efficiënte en kostenbesparende oplossingen.
  • Je staat in voor de optimale werking en de programmatie van het systeem.
  • Je bent vanuit je functie bereikbaar en beschikbaar voor en ten dienste van de interne klanten en bepaalt op basis van hun vragen de prioriteiten voor je team.
  • Je stuurt in nauwe samenwerking met de Teamleader de interne en externe partners aan die worden ingezet binnen jouw domein.
  • Je werkt nauw samen met je collega’s van het lokale managementteam.
  • Je werkt ook nauw samen met de Bouwafdeling  voor het facility management van de beide distributiecentra.
  • Je staat er binnen jouw domein voor in dat aan alle betrokkenen (team, collega’s, andere medewerkers) de nodige informatie gegeven wordt om hen waar mogelijk en nodig te betrekken en beter te helpen werken.

Laad- & Transportorganisatie:

  • Je hebt een goed zicht op de laad- en de transportorganisatie (systemen, processen, afspraken, …), zowel intern (DC & winkels) als mbt de externe transportpartners.
  • In nauwe samenwerking met de Supervisor Transport en de twee teamleaders sta je in voor duidelijke laadprocessen, optimale planning en tijdige levering aan de winkels.
  • Je bent voor de meer structurele vragen de contactpersoon voor districtmanager(s) en winkelmanager(s). De dagdagelijkse en praktische opvolging en vragen verlopen via de supervisor en teamleaders.
  • Je beheert in nauwe samenwerking met de Supervisor Transport de relaties met en het functioneren van de externe transportpartners. Je zorgt op dat vlak voor de nodige planning, rapportering en opvolging.

Management:

  • Je rapporteert aan de National Distribution Manager.
  • Je staat binnen het lokale managementteam in voor alle informatie, communicatie, rapportering & opvolging over Technical Support en Transport. Je zorgt ervoor dat je collega’s daardoor over alle relevante informatie beschikken om zelf optimaal te kunnen functioneren.
  • Je bent verantwoordelijk (voorstel, opvolging, uitvoering) van het budget voor jouw domein.
  • Je bent ten allen tijde collegiaal, neemt verantwoordelijkheid en bent een voorbeeld voor alle medewerkers.
  • Je coacht, motiveert, enthousiasmeert, begeleidt en evalueert alle mensen van je team.
  • Je detecteert samen met de personeelsmanager de opleidingsbehoeften binnen je team.
  • Je haalt het beste uit je team.
  • Je hebt een hoger technisch diploma of gelijkwaardige ervaring
  • Je hebt minimum 8 jaar relevante ervaring bij voorkeur in een logistieke of productie-omgeving
  • Je hebt minimum 2 jaar relevante leidinggevende ervaring
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en hebt een goede mondelinge kennis Frans en Engels; enige kennis van Duits is een plus
  • Je hebt een goede technische kennis en inzicht (processen, systemen, aansturing, automatisatie, …)
  • Je hebt een goed inzicht in kosten- & efficiëntiefactoren
  • Je bent analystisch, georganiseerd en kunt prioriteiten stellen
  • Je bent zelfstandig, matuur, doelgericht en je durft beslissingen nemen
  • Je bent gemotiveerd, enthousiast
  • Je bent flexibel en zit er niet mee in om ook eens buiten de gewone werkuren te werken

Onze klant biedt je een job op middenkader-niveau met heel wat uitdagingen.

Naast een mooi salaris, bieden zij nog tal van extralegale voordelen zoals een groeps- en hospitalisatieverzekering, laptop, GSM, bonusregeling, vergoedingen, personeelskorting,… .

Categorie: 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *