Manager Customer Base Marketing (B2C) ()

Beschrijving:

Missie

De Senior Customer Value Proposition Manager – Customer Base Marketing is verantwoordelijk voor het definieren, ontwikkelen en uitvoeren van de “retentie, loyalty & upselling” aanpak voor B2C klanten.

Takenpakket

• In samenwerking met de B2C Marketing Manager creëren van een lange termijn visie mbt retention, loyalty & upselling en definieert de enablers nodig om deze visie ter verwezenlijken
• Een actieve rol spelen in het company wide CRM project. Hij/zij is de owner van 1 of meerder workstreams in dit project
• Analyseren van de churncijfers en het zoeken naar mogelijke routecauses:
• Formuleren van de rapporteringsbehoeften ivm churn
• Analyseren van de churn resultaten, concurrentie & klantenbehoeftes met de bedoeling de belangrijkste redenen voor de churn te identificeren & valorizeren
• Analyseren & identificeren van de belangrijkste drijfveren voor klantentrouw
• Expert input voor het churn propensity model
• Definieren van een customer base marketing plan voor de B2C markt
• Pro-active & reactieve retentie aanpak
• Definieren & ontwikkelen van retentie & upselling offers & diensten en getrouwheidsprogramma
• Definieren van de nodige tools & processen
• Definieren & toewijzen van de nodige budgetten
• Definieren van het campagne management plan als belangrijk deel van het customer base marketing plan
• Campagne design
• Campagne doelstellingen
• Contact plan
• Campaign portfolio management (plan, build, run)
• Het coördineren van de retentie, loyalty & upselling activiteiten en leidt daarvoor direct een team van 2 of 3 campaign managers en een “virtueel” team van (senior) managers uit verschillende departementen (sales, customer service, business intelligence & marketing) bij de uitvoering van deze actvitieten.
• Implementeren van grote retentie projecten
• Delen van de methodologie & aanpak met de CVP managers uit andere segmenten.
• De voortgangsrapportage maken met planning, actielijst en besluitvorming
• Het leiden en coachen van een team van 2 of 3 campaign managers en een “virtueel” team van (senior) managers uit verschillende departementen (sales, customer service, business intelligence & marketing) bij de uitvoering van deze actviteiten.

Kennis

• Minstens 7 jaar ervaring in marketing waarvan minimum 3-5 in een gelijkaardige positie (retentie & klantentrouw) in een soortgelijke sector (energie, telecom, banksector) is noodzakelijk. Management
• B2C ervaring is een must
• Bereidheid om de status-quo te challengen. Innovatief
• Doorzettingsvermogen: getting-things-done mentaliteit.
• Sterke creatieve skills. Ervaring in het bedenken van nieuwe proposities voor de verschillende types klanten
• Ervaring in Projectmanagement: indirect aansturen van verschillende interne en externe partijen teneinde het project tijdig en in budget gelanceerd te krijgen.
• Ervaring in het lanceren van marketingcampagnes om nieuwe klanten aan te trekken, bestaande klanten te behouden en/of hun waarde te verhogen
• Teamplayer met sterke interpersoonlijke vaardigheden
• Good people manager

Categorie: 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *