Commercieel Manager Foodservice – België ()

Beschrijving:

Onze klant bestaat uit foodretail- en foodservicebedrijven, die zich direct en indirect richten op de Nederlandse markt van de etende mens. Het is een centraal gestuurde organisatie met het hoofdkantoor in het zuiden van Nederland.
Foodservice richt zich als marktleider met een landelijk netwerk via zelfbediening en bezorging op groot- en kleinschalige horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers, bedrijfsrestaurants, pompshops, het midden- en kleinbedrijf, kleinschalige retailbedrijven en de institutionele markt. Zelfbediening beschikt daartoe over 46 zelfbedieningsgroothandels. Bezorging heeft 11 bezorgcentra. 
Het assortiment van ongeveer 60.000 artikelen is zeer breed, gericht op de professionele gebruiker en bestaat uit food, semi-vers, dagvers, diepvries, wijn & gedistilleerd en aan food gerelateerde non food. Naast de A-merken leggen zij veel nadruk op exclusieve merken en importen. De prijsstelling is scherp en marktconform.
De afdeling Verkoop die onderdeel is van het hoofdkantoor is ter uitbreiding DRINGEND op zoek naar een Commercieel Manager België.

Binnen deze pioniersfunctie ben je verantwoordelijk voor het realiseren van een vastgestelde omzetgroei. Je vervult deze rol binnen een regio waar onze klant momenteel nog weinig naamsbekendheid en marktaandeel heeft (omgeving Vlaanderen). In dit kader draag je zorg voor acquisitie, het uitbouwen van je netwerk, relatiebeheer en het aansturen van het salesteam (3 medewerkers). Je opereert op innovatieve wijze binnen deze regio en vertaalt (sales)acties van de organisatie naar de Belgische markt.
Belangrijke taken en verantwoordelijkheden in deze functie zijn:
– Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het commercieel beleid en de jaarplannen voor de Belgische Foodservice markt;
– Je adviseert vanuit je kennis, ervaring en bestaande netwerk over de opzet van een goed op Belgisch georiënteerd assortiment;
– Je initieert op de regio afgestemde salesacties en draagt zorg voor de implementatie van marketing plannen binnen je verantwoordelijkheidsgebied;
– Je stuurt het commerciële team aan en draagt zorg voor het coachen en motiveren van de medewerkers;
– Je ontwikkelt kennis en volgt relevante ontwikkelingen en trends.

Wij zoeken kandidaten met minimum een bachelor.
Ervaring in een salesfunctie binnen de foodbranche is een must, evenals kennis van de Belgische markt en een relevant netwerk. Vanuit een ondernemende instelling opereer je als zelfstandige pionier en bouw je duurzame relaties op. Je bent sterk in het ontwikkelen van een merk binnen een regio waarin nog weinig naamsbekendheid is en uitstekend in staat om je lange termijn plannen en conceptuele ideeën te concretiseren naar praktische, werkbare oplossingen. Tot slot ben je overtuigend in je persoonlijk optreden, beschik je over aantoonbare leidinggevende capaciteiten en beheers je de Nederlandse en Franse taal.
Je beschikt over de volgende competenties: Klantgericht samenwerken, resultaatgericht werken, initiatief nemen, marktgerichtheid, creativiteit en innovatie, impact en netwerken.

Een brede, uitdagende en creatieve functie in een dynamische organisatie, die te omschrijven is als licht eigenwijs, open communicerend en informeel. Een prettige werkomgeving met korte communicatielijnen, waar ruimte is voor eigen inbreng, initiatieven en persoonlijke ontwikkeling.

Categorie: 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *