Purchasing & Logistics Manager C-846 ()

Beschrijving:

Voor één van onze klanten, een toonaangevend en internationaal opererend bedrijf, in Antwerpen, zijn wij op zoek naar een gedreven, enthousiaste Purchasing & Logistics Manager (m/v).

De persoon die we zoeken zal de eindverantwoordelijkheid dragen voor het stroomlijnen van de aankoopprocessen en de logistieke processen binnen het bedrijf. De klemtoon zal vooral liggen op “Central Purchasing”. Een specifieke software zal hierbij aangewend worden ter ondersteuning van de stroomlijning van beide processen.  

Als Purchasing & Logistics manager zal je de verantwoordelijkheid dragen voor de volgende 3 departementen: Aankoopdepartement, Departement Mobiliteit, Transport, en Auxiliary Equipment.
Binnen het aankoopdepartement ligt de uitdaging om het te beheren budget te laten evolueren van 200 Mio Euro naar een budgetbeheer van 500 Mio Euro. Het departement Transport en Mobiliteit legt dan weer de klemtoon op het onderhandelen van contracten voor luchtvracht en zeevracht, mobilisatiecontracten van boten, containerschepen. Ook wegtransport speelt een zeer belangrijke rol. Het laatste te beheren departement focust zich vooral op beheer van strategische voorraad, beheer van wisselstukken en zeker niet te vergeten de nodige kwaliteitscontrole.
Als Purchasing & Logistics Manager, zal je uiteraard ambitieuze doelstellingen formuleren op gebied van QHSE (Quality, Health, Safety, Environment) en zal je er permanent over waken dat deze correct worden geïmplementeerd in de verschillende afdelingen en dit in permanent overleg met je direct reports. Dit maakt deel uit van het Jaar-Actie-Plan.
Je legt de prioriteiten vast van de verschillende departementen in nauw overleg met de betrokken direct reports en je volgt uiteraard nauwgezet de resultaten op. Je zal daartoe de nodige middelen ter beschikking stellen om dit alles realiseerbaar te maken. Daarnaast sta je er borg voor dat de interne kwaliteitsprocedures sterk worden nageleefd en permanent worden bijgestuurd.
Van jou wordt verwacht dat je voor de betrokken departementen innovatieve doelstellingen formuleert rekening houdend met de evolutie van de organisatie en van de (inter)nationale markt. Je stippelt nauwgezet de strategie uit op middellange en lange termijn en deelt die uiteraard met je directe medewerkers. Je bent uitermate asssertief, communicatief en hebt een no-nonsense aanpak. Je bent een prima analytisch denker. Je kan je vinden in een correct budgetbeheer en de daarbij horende perfecte rapportering.

Je bent een uitgesproken en getalenteerde peoplemanager. Je waakt over de motivatie van je volledige team. Naast je 5 direct reports omvat het totale team een 50 à 60  tal mensen waaronder 2/3 met bediendenstatuut en 1/3 met een arbeidersstatuut.

Je bent de motor van je departement. Je hebt een uitstekende technische kennis en deinst er niet voor terug om continu de laatste evoluties op technisch, wettelijk vlak op te volgen. Expertise in je vakgebied blijft het “Leitmotiv.”

Je legt op een zeer vlotte en diplomatische manier de contacten met je onderhandelaars. Je bouwt aan een duurzame relatie met je strategische partners.

-Je hebt bij voorkeur een master diploma in een technische richting (burgerlijk ingenieur, industrieel ingenieur) of een master in een economische richting (handelsingenieur, TEW).
-Je bent een zeer sterke diplomatische persoonlijkheid.
-Je bent een toonbeeld voor change management en toont een grote flexibiliteit.
-Je blinkt uit door je sterke onderhandelingsvaardigheden en je sterke resultaatgerichtheid.
-Je hebt een ruime internationale belangstelling en appreciatie voor cultuurmanagement.
-Je hebt een relevante werkervaring van minstens 15 jaar (senior level ervaring) bij voorkeur in domeinen van zware industrie, staalnijverheid, chemische sector, rederijen, scheepsbouw, bouw.
-Daarnaast heb je een aantal jaren relevante ervaring opgebouwd in een leidinggevende functie.
-Je bent een vlotte communicator, beheerst perfect Nederlands en hebt een goede professionele kennis van het Engels. Kennis van andere talen is zeker een pluspunt.
-Je bent IT-minded wat een vereiste is voor het kunnen omgaan met ERP software.
-Je legt vlot contacten met je collega’s van andere afdelingen wat bijdraagt tot overleg en finaal tot betere resultaten binnen de onderneming.
-Je denkt sterk procesmatig en KPI’s maken dagelijks deel uit van de functie.
-Als lid van het Emergency Response team, blijf  je als manager beschikbaar bij eventuele ongevallen….
-Je beschikt over een groot veiligheidsbewustzijn.
-Je hebt een groot strategisch denkvermogen en je bent klantgericht.
-Je blinkt uit door je groot analystisch denkvermogen, je bent empathisch en je kan je vooral zeer sterk inleven in de verschillende belangen van alle betrokken partijen.

Voor deze uitdagende functie biedt onze klant je een zeer aantrekkelijk salaris (primair), aangevuld met een totaalpakket aan secundaire voordelen waaronder uitgebreid pensioenplan, privé ongevallenverzekering, representatieve bedrijfswagen, bonus system, hospitalisatieverzekering, ….

Categorie: 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *