Service Delivery Manager – Building Automation ()

Beschrijving:

Siemens is koploper in de sectoren informatie en communicatie, automatisering, energie, transport, medische techniek, verlichting, gebouwentechnologie en huishoudtoestellen. Dankzij deze brede waaier van activiteiten kan Siemens geïntegreerde oplossingen aanbieden in het domein van mobiliteit,veiligheid, energie, gezondheidszorg en heeft het bedrijf een doorgedreven proceskennis in vele marktsegmenten.

Siemens Infrastructure & Cities levert innovatieve en groene infrastructuur voor de steden van morgen. We bieden technologische totaaloplossingen en systemen voor duurzame mobiliteit,  betrouwbare stroomverdeling, intelligente netwerken (smart grids) en voor veilige en energie-efficiënte gebouwen. 

Building Technologies, een divisie binnen de sector Infrastructure & Cities, maakt gebouwen en openbare infrastructuur veiliger, comfortabeler en energiezuiniger gedurende de totale levensduur ervan. Het aanbod omvat producten, systemen en geïntegreerde oplossingen voor brandbeveiliging, elektronische beveiliging, comfort en energie-efficiëntie.

Nog meer informatie over ons bedrijf vind je op: https://www.siemens.com

 

Voor onze sector Infrastructure & Cities te Huizingen zijn wij op zoek naar een Service Delivery Manager Building Automation (Comfort).

Binnen het Customer Service departement van de divisie  Building Technologies ben je, als Service Delivery Manager, verantwoordelijk voor de te behalen objectieven en het realiseren van de service doelstellingen voor de aan jou toegekende klanten. Dit op gebied van Order Entry, Net Sales, Gross Margin (GM), Gross Profit (GP) alsook voor de aangroei van de contractportfolio en de attrition rate binnen jouw klantenbestand en dit voor alle technologieën binnen SSP (Comfort, Fire Safety & Security). 

 

Wat zijn mijn verantwoordelijkheden?

  • Je bent het centrale aanspreekpunt voor de klant voor alle serviceactiviteiten.
  • Je waakt over de uitvoering van de afgesproken services levels, zorgt ervoor dat de afgesproken SLA’s gerespecteerd worden. Eventuele klachten worden binnen de voorziene timing geanalyseerd en opgelost.
  • Je bezoekt op zeer regelmatige basis je klanten waarbij:
    • Je lange termijn oplossingen bespreekt
    • Je verbeteringsvoorstellen uitwerkt om de installatie performanter te maken
    • Je een debriefing bij de klant uitvoert van de uitgevoerde prestaties ( preventief en of correctief) van de afgelopen periode.
    • Je een opvolgingsverslag opmaakt en actiepunten bespreekt met de betrokkene
  • Indien van toepassing zorg je voor corrigerende maatregelen om de financiële doelstellingen te garanderen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de realisatie, forecast en de controle van de financiële doelstellingen op gebied van omzet, order entry, brutomarge en gross profit voor de aan jou toegekende klanten
  • Je stuurt de medewerkers, die bij jouw klanten ingeschakeld worden, functioneel aan, waakt over hun motivatie en over de geleverde service kwaliteit in samenspraak met de technologie manager.
  •  Je bent verantwoordelijk voor de jaarlijkse contract updates die dienen te gebeuren in geval van aanpassingen in de materiaallijsten
  • Je zorgt ervoor dat alle geldende veiligheidsmaatregelen van toepassing binnen je klantenportfolio gekend en toegepast worden. Eveneens maak je risicoanalyses en VGM plannen op voor de aan jou toegekende service klanten

 

Opleiding: Technische Bachelor

Ervaring:

  • Building Automation/Comfort (gebouwenbeheer, climatisatie,…)
  • Contract Management en opvolging van Terms & Conditions

Talenkennis:

  • perfecte kennis van het Nederlands
  • actieve kennis van het Frans en het Engels is vereist

Competenties:

  • commercieel ingesteld en sterk service-gericht
  • groot verantwoordelijkheidsgevoel, bewezen entrepreneur
  • kan zelfstandig beslissingen nemen
  • sterke organisatie- en planningsvaardigheden
  • Is diplomomatisch in zijn/haar communicatie

 

Specifieke kennis:

  • Sterke HVAC-kennis
  • goede kennis van de Office tools en SAP
  • algemene kennis van Fire Safety en/of Security is een extra troef
  • kennis van kwaliteit- voorschriften (ISO) en veiligheidsvoorschriften (VCA) is een troef

Overige vereisten: je bent bereidt om minimum 70% van je tijd bij je klanten aanwezig te zijn (vnl Vlaanderen en Brussel).

 

  • Je krijgt bij Siemens de kans jezelf te ontplooien in een internationale omgeving.
  • We bieden afwisselend werk in een brede waaier aan functies, en intensieve interne opleidingen om je loopbaan verder uit te bouwen.
  • Ook permanente coaching en begeleiding door een peter/meter maken deel uit van het traject.
  • Omdat we home- en teleworking actief promoten bieden we alternatieven voor de mobiliteitsproblematiek.
  • We bieden je een competitief verloningspakket met een brede waaier aan mogelijke extralegale voordelen zoals een groepsverzekering, verzekering gezondheidszorgen, bedrijfswagen en Europese tankkaart.

Wil je nog meer informatie omtrent dit aanbod, neem zeker contact op met [email protected]

Categorie: 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *